1-2 hodiny

Celková

4-6 týdnů

Operace tříselné kýly

Až 80 % všech kýlních diagnóz je právě tříselní kýla. Příčiny mohou být různé, nejčastěji se jedná o nadměrnou fyzickou námahu, porod, dlouhotrvající kašel či třeba i zácpa. Vyboulení v tříslech není v žádném případě jen estetický problém, protože při oddalování léčby se zvyšuje riziko uskřinutí, jež má za následek zneprůchodnění střev, hromadění jejich obsahu provázené velkou bolestí. Cena 5.000,- Kč pro klienty VZP.

Při vzniku tříselné kýly se nejprve objeví nebolestivá bulka. Při poloze vleže na zádech se bulka zmenšuje. Pacient může v třísle zažívat i s pocity pálení, tlaku či mírnou bolest, obzvláště po námaze. Pokud k vyklenutí dojde v oblasti šourku lze zaznamenat otok v této oblasti. Zpočátku je možné kýlu prsty zatlačit zpět, dochází ale ke zvětšení defektu a zvyšuje se i riziko uskřinutí. Pokud k uskřinutí dojde, tak tkáň, která se protlačila kylní brankou, je nedostatečně zásobena krví a hrozí její odumření a vznik nekrózy. To už je velmi vážný stav, který dále vede i k zánětu pobřišnice. Proto je nutné, řešit kýlu zavčas, naplánovat s předstihem operaci a celý problém tak vyřešit v klidu a bez zbytečných komplikací. Diagnóza tříselné kýly se nejčastěji stanovuje pohmatem. Lékař si však může ještě vyžádat její potvrzení na sonografii.

Úleva od bolesti a nepohodlí spojeného s tříselnou kýlou.
Prevence možných komplikací, které můžou vést k vážným zdravotním problémům.
Obnovení normální anatomie a funkce tříselné oblasti, což umožňuje návrat k běžným aktivitám a zlepšení kvality života.

Před zákrokem
Prvním krokem je předchozí konzultace, jejímž cílem je maximální informovanost klienta/ky – o průběhu chirurgického zákroku, vedení chirurgických řezů, o rizikách zákroku, kontraindikacích, o anestezii a případných komplikacích. Zároveň dojde k posouzení stavu kýly.
Klient/ka musí mít od svého praktického lékaře obecné běžné předoperační vyšetření (základní laboratorní vyšetření, EKG a jiné). Samotné požadavky na vyšetření vycházejí ze zdravotního stavu či věku operované osoby.
Doporučené je vysazení všech léků, které zvyšují krvácení (Wobenzym, vitamín C, atd.) – nutná domluva s praktickým lékařem.
Pokud je klientkou žena – vhodné vysazení antikoncepce, která až 4 x zvyšuje riziko embolizace (samotné vysazení má smysl alespoň dva měsíce před výkonem a musí být na základě domluvy s gynekologem).
Před zákrokem by neměl/a klient/ka hladovět a držet žádnédietní režimy a měl/a by se chránit před infekcí a nachlazením, nesmí být aktivní opar rtu.
Aktuální zdravotní stav – důležité je, aby se klient/ka chránila před onemocněním či infekcí – odstup od operace po prodělaném infekčním onemocnění 2 – 3 měsíce.
Před výkonem musí být klient/ka lačný/á – nesmí nic jíst, pít ani kouřit (alespoň 6 hodin). 24 hodin před výkonem doporučujeme neužívat alkoholické nápoje a kávu.
Je vhodné se v den výkonu vykoupat, nemazat se žádnými tělovými mléky a krémy, nelíčit se a mít odlakované nehty (na rukou i nohou).

Průběh operace
Operace probíhá v celkové narkóze. Při operaci je nutné částečně otevřít postiženou oblast tak, aby se neischemizovala kůže a následně se obsah kýly zatlačí zpět do dutiny břišní. Poté se kýlní branka (oslabené místo břišní stěny, kde se vyklenul vlastní kýlní vak) uzavře. Operace je ukončena plastikou tkání.Operatér může do tříselného kanálu vložit síťku, která zpevňuje břišní stěnu.

Po operaci se kvůli celkové narkóze odchází domů až na druhý den.
Břišní pás se musí nosit min 4 týdny, 3 týdny ve dne i noci, pak už jen přes den
Pacient by si měl dát pozor při kašlání, neboť zhojení plastiky trvá 3 – 4 týdny a mohlo by dojít k povolení a recidivě tříselné kýly.
Pooperačně je oblast kýly bolestivá, neměla by se jíst nadýmavá strava.
Pacient může jít za týden do práce, to ale neplatí pro těžké dělnické profese. Při namáhavé práci se musí pacient šetřit minimálně 6 týdnů (4 týdny doma a pak 2 týdny v práci s pásem).
4 týdny necvičit.
Stehy se vytahují 10 – 14 dní po operaci.

Mezi hlavní kontraindikace patří: infekt akutní či chronický, opar rtu, autoimunitní onemocnění, závažné alergické stavy, akutní fáze maligního onemocnění, u žen těhotenství a pak další vážná onemocnění zjištěná během pohovoru s klientem/kou.

V den operace si vezměte s sebou

• předoperační vyšetření (pokud jste jej již neposlal/a emailem)
  • léky, které klient/ka pravidelně užívá (vzít si ranní dávku a zapít malým množstvím vody)
  • věci osobní potřeby
  • kopii dokladu o zaplacení operace nebo zálohy, případně stanovenou částku v hotovosti
  • Pokud bude Vaše platba realizována platební kartou, doporučujeme předem ověřit výši limitu denního výběru.

5000 Kč (pro klienty VZP)

Jak dlouho trvá zotavení po operaci kýly?
Doba zotavení se může lišit, ale většina pacientů může začít s lehkými aktivitami během několika dnů. Úplné zotavení může trvat 4 až 6 týdnů.
Operace kýly se běžně provádějí v celkové anestezii, což zajišťuje, že během zákroku budete úplně uspaní a bez bolesti.
Většina operací kýly jsou ambulantní zákroky, což umožňuje odchod domů ve stejný den, i když v některých případech může být nutný přenocování.
I když je operace obecně bezpečná, rizika zahrnují infekci, krvácení a recidivu kýly. Váš chirurg prodiskutuje konkrétní rizika na základě vašeho individuálního případu.

Argo Plasma

Operace pupeční kýly