10 minut

Minimální

Rychlá

Léčba hyperhidrózy

Nadměrné pocení v podpaží lze léčit botulotoxinem, který po aplikaci zabraňuje uvolňování acetylcholinu z nervového zakončení, jenž stimuluje činnost potní žlázy. Dochází tedy k deaktivaci potní žlázy. Léčbu se opakuje 1 – 2 krát za rok.

Omezuje vás silné pocení ve vašich aktivitách? Leje z vás pot, i když vlastně není žádný důvod? Měníte oblečení několikrát denně? Zdá se, že na vás antiperspirant nefunguje? Pokud zažíváte obdobné problémy, je vhodné navštívit lékaře. Primární hyperhidróza je nemoc, kterou je naštěstí možné léčit. Postihuje až 3% populace a nejčastěji se projevuje v podpažních jamkách.

Účinná Redukce Pocení: Botulotoxin efektivně snižuje nadměrné pocení v podpaží tím, že blokuje nervové signály vedoucí k aktivaci potních žláz.
Zvýšení Komfortu a Sebevědomí: Léčba výrazně zlepšuje každodenní pohodlí a sebevědomí, jelikož pacienti nemusí být obavy z nežádoucího pocení a mokrých skvrn na oblečení.
Minimálně Invazivní a Rychlý Zákrok: Aplikace botulotoxinu je rychlá, s minimálním nepohodlím a nevyžaduje dlouhé rekonvalescence.

Dva typy hyperhidrózy

Primární

Často je dědičná, vrcholí mezi dvacátým až čtyřicátým rokem. Je způsobena zvýšenou činností potních žláz u jinak zdravých lidí. Některé faktory jako stres či úzkost nadměrné pocení ještě zesilují.

Sekundární

Tento typ je způsoben základním onemocněním, jako je infekce, zhoubný nádor, neurologická porucha či užívání některých léků. Zde je nutné zaměřit se na léčbu základního onemocnění. Patří sem i zvýšené pocení v období menopauzy.

Jak léčba botulotoxinem funguje

Aplikace botulotoxinu deaktivuje činnost potních žláz v podpaží. Botulotoxin zabraňuje neuropřenašeči acetylcholinu předat potní žláze informaci k její aktivaci, čímž dojde k odstranění nežádoucího pocení.
Před samotnou aplikací se místo může znecitlivět chlazením nebo anestetickým krémem.
Nejčastěji jsou ošetřovány podpažní jamky, kde je zapotřebí asi dvaceti velmi malých vpichů. Výkon se provádí ambulantně a trvá asi 10 minut. Přípravek začíná působit v rozmezí dvou až pěti dnů. Aplikace se opakuje 1 – 2krát ročně. Zákrok může být proveden v kteroukoliv roční dobu.

Rady pro pacienta

Léčba se neprovádí při nervosvalových onemocněních, užívání určitých léků, výskytu infekce v místě aplikace, graviditě, laktaci a při sekundární hyperhidróze.
Přímo po zákroku se mohou vyskytnout malé modřinky, zarudnutí, otok, zvýšená citlivost. Všechny tyto příznaky ale rychle vymizí.
Dva dny po zákroku není vhodné sportovat a navštěvovat solárium či saunu.

Závisí na rozsahu ošetřované oblasti, specifické informace o ceně jsou poskytovány během konzultačního hovoru.

Jak dlouho trvá účinek léčby botulotoxinem?
Účinky léčby obvykle trvají 6 až 12 měsíců, po kterých je možné zákrok opakovat.
Většina pacientů uvádí jen mírné nepohodlí během injekcí. Místo aplikace lze předem znecitlivět chlazením nebo anestetickým krémem.
Vedlejší účinky mohou zahrnovat drobné modřiny, zarudnutí nebo otoky na místě aplikace, ale tyto příznaky obvykle rychle vymizí.
Většina pacientů se může vrátit k normálním aktivitám okamžitě po zákroku, ale je doporučeno vyhnout se intenzivnímu fyzickému námaze a návštěvám sauny nebo solária během následujících dvou dnů.

Skákavý-lupavý prst

Argo Plasma