2 až 3 hodiny

1 den

Dočasné omezení aktivit

Abdominoplastika

Abdominoplastika, často známá jako plastika břicha nebo Tummy Tuck, je jednou z nejvyhledávanějších estetických operací v oblasti plastické chirurgie. Tento zákrok může výrazně zlepšit vzhled břicha a pomoci pacientům dosáhnout jejich vysněné postavy. Abdominoplastiku podstupují osoby, které se potýkají s povolenou či svraštělou kůží, ochablými břišními svaly po hormonálních změnách, výrazném úbytku hmotnosti, těhotenství nebo jako prostý následek stárnutí.

Abdominoplastika je chirurgický zákrok zaměřený na odstranění přebytečné kůže a tuku z břišní oblasti. Tento zákrok také zahrnuje zpevnění břišní stěny sešitím rozestoupených břišních svalů, což vede k celkovému zlepšení tvaru a pevnosti břicha.

Abdominoplastika je vhodná pro muže i ženy, kteří:

• Mají přebytečnou kůži na břiše, která nereaguje na dietu ani cvičení.
  • Trpí oslabenými nebo rozestoupenými břišními svaly.
  • Dosáhli stabilní váhy a nemají v plánu výrazné hubnutí nebo přibírání.  Ženy musí vzít do úvahy případné následné těhotenství, které by mohlo vést ke zmaření výsledku operace.
  • Jsou v dobrém zdravotním stavu a nemají žádné závažné zdravotní problémy, které by mohly komplikovat operaci nebo zotavení.

Abdominoplastiku lze kombinovat i s liposukcí nebo lze operaci provést i v menším rozsahu jako tzv. miniabdominoplastiku (částečná abdominoplastika).
Vždy však záleží na dohodě mezi samotným/ou klientem/kou a operujícím lékařem při předoperační osobní konzultaci, kde jsou probrány veškeré možnosti a doporučení, které vyplývají z přání klienta/ky, dispozic klienta/ky, proporcí těla a podobně.

Zlepšení Estetiky Těla: Odstraněním povislé kůže a redukcí nadbytku tuku dochází ke zlepšení vzhledu břišní oblasti, což vede k většímu sebevědomí.
Zpevnění Břišních Svalů: Abdominoplastika může zahrnovat i zpevnění břišních svalů, což zlepšuje držení těla a může pomoci při problémech s dolní částí zad.
Trvalý Výsledek: Při dodržování zdravého životního stylu je výsledek zákroku dlouhodobý.

Prvním krokem je předchozí konzultace, jejímž cílem je maximální informovanost klienta/ky o průběhu chirurgického zákroku, vedení chirurgických řezů, o rizikách zákroku, kontraindikacích, o anestezii a případných komplikacích.
Klient/ka musí mít od svého praktického lékaře obecné běžné předoperační vyšetření (základní laboratorní vyšetření, EKG a jiné). Samotné požadavky na vyšetření vycházejí ze zdravotního stavu či věku operované osoby.
Doporučené je vysazení všech léků, které zvyšují krvácení – nutná domluva s praktickým lékařem.
Pokud je klientkou žena – vhodné vysazení antikoncepce, která až 4 x zvyšuje riziko embolizace (samotné vysazení má smysl alespoň dva měsíce před výkonem a musí být na základě domluvy s gynekologem).
Před zákrokem by neměl/a klient/ka hladovět a držet žádné dietní režimy a měl/a by se chránit před infekcí a nachlazením, nesmí být aktivní opar rtu.
Aktuální zdravotní stav – důležité je, aby se klient/ka chránil/a před onemocněním či infekcí – odstup od operace po prodělaném infekčním onemocnění  2 – 3 měsíce.
Před výkonem musí být klient/ka lačný/á – nesmí nic jíst, pít ani kouřit (alespoň 6 hodin). 24 hodin před výkonem doporučujeme neužívat alkoholické nápoje a kávu.
Je vhodné se v den výkonu vykoupat, nemazat se žádnými tělovými mléky a krémy, nelíčit se a mít odlakované nehty (na rukou i nohou).
Před operací odložit snímatelné protézy, brýle, šperky, piercing, kontaktní čočky, naslouchadla.

Průběh operačního zákroku

Abdominoplastika je chirurgický zákrok prováděný v celkové anestezii. Obecně je tento chirurgický výkon na GIA clinic s.r.o. spojen s jednodenním pobytem, kde se o klienty po celou dobu individuálně a s patřičnou taktností velmi rádi staráme.
S klientem/kou je pořízena důkladná fotodokumentace a pečlivý lékařský nákres fixem na kůži v oblasti břicha. Opět je klientovi/ce vysvětleno, co a jak bude probíhat, kde budou vedeny řezy a podobně.
Chirurg provádí řez dle předchozí konzultace s klientem/kou – buď horizontální nad ochlupením – tedy v místech kde jizvu následně překryje spodní prádlo nebo vertikální s horizontálním řezem, kdy je veden řez také nad ochlupením a ještě kolmo od pupíku směrem dolů a následným přesazením pupíku. V druhém případě má jizva tvar převráceného písmena T.
Poté operující lékař uvolní kůži i s podkožím až do úrovně žeber a kůži vypne stažením dolů, odstraní přebytečnou kůži a přišije k sobě rozestoupené břišní svaly.
Na GIA clinic jsou do operované oblasti zavedeny drény, které odvádí tkáňový sekret a krev (odvod těchto tekutin napomáhá hojení a eliminuje případný vznik zánětů).
Incize (řezy) jsou většinou uzavřeny vstřebatelnými stehy.
Operační rány jsou překryty speciálními náplastmi. Samotná operace zpravidla trvá  2 – 3 hodiny. Po zákroku (ještě na operačním sále) je klientovi/tce břicho zafixováno speciálním zpevňujícím kompresním korzetem (klientovi/ce jej předem individuálně objednáváme u nás na klinice na základě poměření  lékařem v den konzultace) – a následuje fáze pooperační péče samotným/nou klientem/kou.

GIA clinic s.r.o. doporučuje, aby si klient/ka připravil domácnost tak, aby alespoň 7 – 14 dní nemusel namáhat svaly břicha a vykonávat náročnější domácí práce.
Návrat do zaměstnání, sexuální aktivitu doporučujeme až po 7 – 14 dnech. Samozřejmě záleží na tom, jak se klient/ka cítí, avšak citlivost břicha (v podobě tahu na břišní oblast), ve většině případů, ani nedovolí aktivitu dříve, nežli po zmíněných 2 týdnech.
Pozdržením veškerých aktivit, které nepříznivě ovlivňují hojivost, musí zvážit v domácím prostředí sám/a klient/klienta, musí neustále dbát na svoji bezpečnost a nezapomínat na doporučení lékaře.
Domácí pooperační péče je nedílnost součástí úspěchu každého chirurgického zákroku.
Fyzickou aktivitu a aktivní sport doporučujeme provádět ve zpevňujícím korzetu a to minimálně po 6 – 8 týdnech po zákroku.
V domácím prostředí je bolest zvládána s běžně dostupnými analgetiky, které operatér doporučí užívat (běžně postačí brát po dobu 2 – 3 dnů).
Speciální korzet klient/ka nosí nejméně 6 týdnů (nejlépe 8 týdnů) a sundává jej jen minimálně (pro potřebu osobní hygieny).
Další doporučení a informace (péče o jizvy, slunění a jiné) budou předány lékařem následně po operaci.
Výsledek chirurgického zákroku průběžně sledujeme na osobních kontrolách  na GIA clinic, avšak konečný výsledek je očekáván po 6 – 12 měsících po operaci.

Mezi hlavní kontraindikace patří: infekt akutní či chronický, opar rtu, autoimunitní onemocnění, závažné alergické stavy, akutní fáze maligního onemocnění, u žen těhotenství či kojení a další vážná onemocnění zjištěná během pohovoru s klientem/kou – zájemcem/kyní o daný výkon.

V den operace si vezměte s sebou

• předoperační vyšetření (pokud jste jej již neposlal/a emailem)
  • léky, které klient/ka pravidelně užívá (vzít si ranní dávku a zapít malým množstvím vody)
  • věci osobní potřeby
  • kopii dokladu o zaplacení operace nebo zálohy, případně stanovenou částku v hotovosti
  • pokud bude Vaše platba realizována  platební kartou, doporučujeme předem ověřit výši limitu denního výběru.

Specifická cena závisí na složitosti operace a bude určena během konzultace.

Kolik času trvá zotavení po abdominoplastice?
Plné zotavení může trvat několik týdnů až měsíců, ale většina pacientů se může vrátit k běžným aktivitám během 2 až 4 týdnů.
Ano, operace zanechává viditelnou jizvu, ale ta je obvykle umístěna tak, aby byla skryta pod linií spodního prádla.
Ano, dá se ale předpokládat, že dosažený výsledek abdominoplastiky budě těhotenstvím ovlivněn.
Ano, kombinace obou technik se skvěle doplňuje a přináší krásné výsledky při tvarování těla.

Argo Plasma

Operace tříselné kýly