Do 2 hodin

Minimální

Rychlá

Endovaskulární léčba (EVLA)

Rychlá a minimálně invazivní metoda pro odstranění velkých křečových žil dolních končetin metodou, jež na rozdíl od klasické chirurgie nezanechává jizvy a umožňuje odejít z kliniky do dvou hodin po zákroku. Celé ošetření navíc probíhá pouze v lokální anestezii.

Křečové žíly vznikají oslabením vaziva cévní stěny, což postupně vede k rozšíření žíly a jejímu zvlnění. Zpravidla se vyskytují na dolních končetinách. Typické příznaky, které toto onemocnění provází, je námahová bolest a rychlá unavitelnost. Jedná se o nejčastější žilní onemocnění, které postihuje ve vyšším věku až polovinu naší populace, přičemž větší náchylnost k tomuto onemocnění je prokázána u žen. Velkou roli pro výskyt tohoto onemocnění hraje genetika, ženské hormony a těhotenství. Mimo tyto hlavní faktory napomáhá vzniku varixů i náš nevhodný životní styl. Především je zapotřebí zmínit nedostatek pohybu, kouření, obezitu, statickou zátěž dolních končetin tj. dlouhé stání či sezení s omezením pohybu. Metoda EVLA patří v dnešní době k nejprogresivnějším způsobům, jak křečové žíly řešit.

Minimální Invazivnost a Rychlé Zotavení: EVLA je méně invazivní než tradiční chirurgické metody, zanechává minimální jizvy a umožňuje pacientům rychlý návrat k normálním aktivitám.
Efektivita a Bezpečnost: Vysoká účinnost (98 % úspěšnost) a bezpečnost postupu s minimálním rizikem komplikací, což zahrnuje menší bolest a menší výskyt krevních výronů.
Pohodlí a Rychlá Rekonvalescence: Krátká doba nošení kompresních punčoch (jen 2 týdny) a možnost chůze hned po zákroku, což znamená minimální narušení každodenního života.

Přínosy metody EVLA:

• minimálně invazivní ambulantní metoda pro léčení křečových žil v lokální anestézii
  • pacient odchází za 2 hodiny po zákroku
  • nitrožilní uzavření, které je výsledkem přesné aplikace energie
  • metoda je šetrná, účinná a bezpečná
  • k pooperačním komplikacím ve srovnání s klasickými metodami dochází jen zřídka
  • téměř bez výskytu bolesti či krevních výronů
  • kratší nošení elastických punčoch po operaci – 2 týdny oproti 5 týdnům po klasické operaci, chůze možná hned po zákroku, návrat ke svým normálním činnostem během několika málo dnů
  • většina pacientů pociťuje brzy po zákroku značnou úlevu

Jak metoda EVLA funguje

EVLA je účinná hlavně pro ošetření velkých žil dolních končetin. Energie laseru působí na přesně požadované místo uvnitř žíly pomocí katetrem zavedeného optického vlákna. Laser žílu na daném místě uzavře a ta se po čase vstřebá. Po uzavření žíly dochází k přesměrování krve do zdravých žil. Lokalizaci žíly během operace zabezpečuje ultrazvukové zařízení. Nd: YAG laser navíc vykazuje značnou afinitu k absorpci hemoglobinu, což je ideální volbou pro endovenózní laserovou léčbu. Jeho vysoký výkon, selektivita a přesnost (omezení tepelných účinků jen na cílové tkáně) jsou předpokladem pro výjimečnou úspěšnost zákroku. Přístroj navíc nabízí celou řadu nástrojů pro rozšíření možností léčby, aniž by byla snížena jeho účinnost.

Výsledky

Dle nejnovějších klinických studií dosahuje metoda EVLA 98 % úspěšnosti při řešení problému křečových žil.

Praktické rady pro pacienty

Pacient se musí předem objednat ke konzultaci s lékařem, který bude ošetření provádět. Na konzultaci se klient od ošetřujícího lékaře dozví veškeré potřebné informace.

• Pacient musí mít od svého praktického lékaře obecné běžné předoperační vyšetření (veškeré potřebné žádanky dostane pacient od lékaře v rámci konzultace).
  • Doporučené je i vysazení všech léků, které zvyšují krvácení – nutná domluva s praktickým lékařem.
  • Pokud je klientem žena je vhodné vysazení antikoncepce, která až 4 x zvyšuje riziko embolizace (samotné vysazení má smysl alespoň dva měsíce před výkonem a musí být na základě domluvy s gynekologem).
  • Před zákrokem by neměl klient hladovět a držet nějaké dietní režimy a měl by se chránit před infekcí a nachlazením, nesmí být aktivní opar rtu.
  • Odstup od operace po prodělaném infekčním onemocnění 2 – 3 měsíce.
  • Před výkonem musí být klient lačný – nesmí nic jíst, pít ani kouřit alespoň 6 hodin před výkonem.
  • 24 hodin před výkonem doporučujeme neužívat alkoholické nápoje a kávu.
  • Je vhodné se v den výkonu vykoupat, nemazat se žádnými tělovými mléky a krémy, nelíčit se a mít odlakované nehty (na rukou i nohou).

Po zákroku je nutné zajistit si doprovod a odvoz z naší kliniky.

K běžným denním činnostem se pacient vrací prakticky ihned a u většiny pracovních profesí není nutná pracovní neschopnost.
Vhodné kompresní punčochy, které mají vliv na zlepšení průběhu hojení, klientovi individuálně objednáváme u nás na klinice na základě poměření dané končetiny lékařem v den konzultace.
Tyto punčochy doporučujeme nosit po operaci cca 3 – 6 týdnů – v prvních 14ti dnech ve dne i v noci, pak už jen ve dne. Klient by je měl sundávat minimálně a to jen pro potřebu osobní hygieny.
Při bolestech pacient užívá běžně dostupná analgetika, promazává či chladí místa případně vzniklých modřin a to jakýmkoliv protizánětlivým krémem či krémem s obsahem heparinu.
Další doporučení a informace budou předány lékařem následně po ošetření.

Jedna končetina: 21 000 Kč
Obě končetiny: 29 000 Kč

Jak dlouho trvá zotavení po zákroku EVLA?
Většina pacientů se může vrátit k normálním aktivitám během několika málo dnů, kompresní punčochy se nosí 2 týdny.
EVLA je méně invazivní, má kratší dobu zotavení, a zpravidla nezanechává jizvy, na rozdíl od tradičních metod.
Zákrok je obvykle prováděn v lokální anestezii, což minimalizuje bolest během procedury. Po zákroku může být mírný diskomfort, který je řešitelný běžně dostupnými analgetiky.
Zákrok trvá relativně krátce, pacienti obvykle odcházejí z kliniky do dvou hodin po zákroku.

Odstranění znamének, hemangiomů, výběžků a kožních defektů

Pigmentové a vaskulární léze

Laserové tvarování těla a vypínání kůže

Ošetření křečových žil klasickou metodou