Několik hodin

Celková

1 den

6-8 týdnů

Ošetření křečových žil klasickou metodou

Základní z operací při onemocnění křečovými žilami. Výkon je plně hrazen pojišťovnou. Jedná se o odstranění velké povrchové žíly , na kterou se napojují vedlejší žíly . Celkové ošetření probíhá vždy v celkové anestezii.

Křečové žíly vznikají oslabením vaziva cévní stěny, což postupně vede k rozšíření žíly a jejímu zvlnění. Zpravidla se vyskytují na dolních končetinách. Typické příznaky, které toto onemocnění provází, je námahová bolest a rychlá unavitelnost. Jedná se o nejčastější žilní onemocnění, které postihuje ve vyšším věku až polovinu naší populace, přičemž větší náchylnost k tomuto onemocnění je prokázána u žen. Velkou roli pro výskyt tohoto onemocnění hraje genetika, ženské hormony a těhotenství. Mimo tyto hlavní faktory napomáhá vzniku varixů i náš nevhodný životní styl. Především je zapotřebí zmínit nedostatek pohybu, kouření, obezitu, statickou zátěž dolních končetin tj. dlouhé stání či sezení. Klasická metoda je jednou ze stále aplikovaných ošetření křečových žil a v některých případech je pouze tato indikovaná.

Kompletní Odstranění Poškozených Žil: Tato metoda umožňuje kompletní odstranění poškozených velkých povrchových žil, což vede k trvalému řešení problému.
Hrazení Pojišťovnou: Oproti jiným metodám je tento zákrok plně hrazený zdravotní pojišťovnou, což snižuje finanční zátěž pro pacienty.
Vhodné pro Rozsáhlé Žilní Onemocnění: Klasická metoda je často indikována u pacientů s rozsáhlejším onemocněním křečových žil, kde méně invazivní metody nemusí být dostatečně účinné.

Jak to funguje
Při klasické metodě operace je nutno v třísle udělat řez a podvázat přítoky velké žíly a následně i ji, kterou pak musíme odstranit až ke kolenu, nebo naopak odstranit žílu od kotníku po tříslo.
Ostatní předem označené křečové žíly jsou vytaženy v průběhu operace. Vzhledem k možným komplikacím a i bolestivosti, operujeme vždy jen jednu končetinu, druhou až po dohojení po předchozí operaci – cca 3 měsíce.

Praktické rady pro pacienty
Pacient se musí předem objednat ke konzultaci s lékařem, který bude ošetření provádět. Na konzultaci se klient od ošetřujícího lékaře dozví veškeré potřebné informace.

• Pacient musí mít od svého praktického lékaře obecné běžné předoperační vyšetření (veškeré potřebné žádanky dostane pacient od lékaře v rámci konzultace).
  • Doporučené je i vysazení všech léků, které zvyšují krvácení – nutná domluva s praktickým lékařem.
  • Pokud je klientem žena je vhodné vysazení antikoncepce, která až 4 x zvyšuje riziko embolizace (samotné vysazení má smysl alespoň dva měsíce před výkonem a musí být na základě domluvy s gynekologem).
  • Před zákrokem by neměl klient hladovět a držet nějaké dietní režimy a měl by se chránit před infekcí a nachlazením, nesmí být aktivní opar rtu.
  • Odstup od operace po prodělaném infekčním onemocnění 2 – 3 měsíce.
  • Před výkonem musí být klient lačný – nesmí nic jíst, pít ani kouřit alespoň 6 hodin před výkonem.
  • 24 hodin před výkonem doporučujeme neužívat alkoholické nápoje a kávu.
  • Je vhodné se v den výkonu vykoupat, nemazat se žádnými tělovými mléky a krémy, nelíčit se a mít odlakované nehty (na rukou i nohou).

Po zákroku je nutné zajistit si doprovod a odvoz z naší kliniky.

Na rozdíl od ostatních metod je klasická metoda bolestivější pooperačně, vyžaduje častější převazy ran a nutnost nošení bandáží minimálně  po dobu 14 dnů. Po odeznění bolestí je již možno nosit kompresivní punčochu.
Vždy po tomto typu zákroku je třeba minimální jednodenní hospitalizace.
Doba rekonvalescence se pohybuje v rozmezí 6-8 týdnů. PN je vždy nutná.
Se sportovními aktivitami se může začít cca od 6 týdne, pokud hojení probíhá dobře.

Jedna končetina: 20 500 Kč
Obě končetiny: 25 500 Kč

Jak dlouho trvá zotavení po zákroku?
Rekonvalescence může trvat 6-8 týdnů, s postupným návratem k normálním aktivitám.
Klasická metoda může být spojena s bolestivostí po zákroku, potřebou delšího nošení bandáží a možnými komplikacemi jako jsou infekce nebo tvorba jizev.
Sportovní aktivity jsou obvykle možné po 6 týdnech, pokud probíhá hojení dobře.
Ano, oproti jiným metodám může být klasická metoda více bolestivá, zejména v období bezprostředně po operaci.

Ošetření metličkových žil – laser

Ošetření metličkových žil – skleroterapie