2 až 3 hodiny

Minimální

2-7 dní klid

Labioplastika (ženy)

Stydké pysky – labia – jako součást ženského pohlavního orgánu ohraničují vchod poševní, ústí močové trubice a poštěváček – klitoris. Velké stydké pysky jsou vně a jsou tvořeny kožní řasou, vnitřně jsou malé stydké pysky tvořené kožně slizniční řasou na přechodu do pochvy. Při labioplastice na GIA clinic se provádí šetrné zmenšení malých stydkých pysků tak, aby neprominovaly nad úroveň velkých stydkých pysků a aby byly symetrické. Do oblasti klitorisu obvykle nezasahujeme, aby se nenarušila jeho poměrně velká citlivost. Pokud sliznice stydkých pysků příliš klitoris překrývá, může se provést i jeho mírné obnažení, aby byla citlivost klitorisu ženou více vnímána. Plastická operace stydkých pysků se na GIA clinic provádí v lokální anestezii na operačním stole v gynekologické poloze. Aby ženský genitál měl maximálně mladistvý vzhled, můžeme v rámci zákroku ještě doplnit vnější stydké pysky vlastním tukem – šetrný lipotransfer nebo provést aplikaci kyseliny hyaluronové (v zahraničí je o tento zákrok veliký zájem).

Labioplastika je určená všem ženám, u kterých došlo k poporodním změnám malých stydkých pysků – labií či ženám, které se s defekty již narodily – jedná se zejména o abnormální tvar či délku malých stydkých pysků, a ve většině případů jsou tyto abnormality oboustranné    a narušují či znemožňují intimní život, oblékání plavek, spodního či těsnějšího prádla nebo dokonce vadí při sportovní činnosti a dlouhé chůzi, kde může dojít až k odírání labií.
Operaci může podstoupit každá žena od 18ti let (je však možné operovat dříve avšak po dohodě s rodiči).
Je vhodné též zvážit vhodnost u žen, které se chystají otěhotnět, neboť by mohly poporodní změny ovlivnit výsledek.
Při labioplastice se provádí již zmíněné zmenšení malých stydkých pysků, aby nebyly větší nežli velké stydké pysky a tak, aby byly symetrické.
Do oblasti klitorisu, zpravidla není zasaženo, aby nebyla narušena jeho dosti velká citlivost.
Pokud však sliznice malých stydkých pysků klitoris překrývá, může se provést zároveň i jeho mírné obnažení pro zlepšení citlivosti.
Vždy však záleží na dohodě mezi samotnou klientkou a operujícím lékařem při předoperační osobní konzultaci, kde jsou probrány veškeré možnosti a doporučení, které vyplývají samozřejmě z přání klientky, proporcí labií a podobně.

Zlepšení Komfortu a Funkčnosti: Zmenšení nadměrně velkých nebo asymetrických stydkých pysků může zmírnit nepříjemné pocity, odírání a další fyzické potíže spojené s oděvem nebo fyzickou aktivitou.
Estetické Vylepšení: Zákrok může zvýšit sebevědomí ženy a pocit spokojenosti s vlastním tělem, zvláště v intimních situacích.
Snížení Zdravotních Komplikací: Může dojít ke snížení rizika infekcí a kožních podráždění způsobených nadměrnými nebo asymetrickými labiemi.

Prvním krokem je předchozí konzultace, jejímž hlavním cílem je maximální informovanost klientky – o průběhu chirurgického zákroku, o vedení chirurgických řezů, o rizikách zákroku, kontraindikacích, o lokální anestezii a případných komplikacích.
Klientka musí mít od svého praktického lékaře obecné běžné předoperační vyšetření (základní laboratorní vyšetření, EKG a jiné).
Samotné požadavky na vyšetření vycházejí ze zdravotního stavu či věku operované osoby.
Doporučené je vysazení všech léků, které zvyšují krvácení – nutná domluva s praktickým lékařem.
Není potřeba vysazovat či přerušovat stabilně ordinovanou antikoncepci.
Při pravidelném menstruačním cyklu je vhodné operaci načasovat tak, aby byl operační termín po menstruaci, nikoli před ní. Během menstruačního cyklu se operační výkon neprovádí.
Před zákrokem by se měla klientka chránit před infekcí a nachlazením, nesmí být aktivní opar rtu.
Hodnotí se aktuální zdravotní stav – důležité je, aby se klientka chránila před onemocněním či infekcí – odstup od operace po prodělaném infekčním onemocnění 2 – 3 měsíce.
24 hodin před výkonem doporučujeme neužívat alkoholické nápoje a kávu.
Je vhodné se v den výkonu vykoupat, nemazat se žádnými tělovými mléky a krémy, neholit se v operované oblasti (oholit se den předem), nelíčit se a mít odlakované nehty (na rukou i nohou).

Průběh operačního zákroku

Labioplastika je chirurgický zákrok prováděný ambulantně v lokální anestezii. Klientka leží na operačním stole v gynekologické poloze.
S klientkou je pořízena důkladná fotodokumentace a pečlivý lékařský nákres fixem na kůži v oblasti labii.
Opět je klientce vysvětleno, co a jak bude probíhat, kde budou vedeny řezy a podobně.
Chirurg provede odstranění nadbyteční tkáně pomocí řezu v podélné linii labií.
Sliznice jsou uzavřeny vstřebatelnými stehy ve stejném směru.
Na operační rány jsou pak přiloženy absorpční obvazy.
Samotná operace zpravidla trvá 2 – 3 hodiny.
Následuje fáze pooperační péče samotnou klientkou.

GIA clinic s.r.o. doporučuje, aby si klientka připravila domácnost tak, aby alespoň 7 dní nemusela vykonávat náročnější domácí práce a fyzicky se namáhat.
Návrat do zaměstnání a řízení automobilu doporučujeme zahájit až po 2 – 7 dnech. Samozřejmě záleží na tom, jak se žena cítí avšak citlivost intimních partií klientce, ve většině případů ani nedovolí aktivitu dříve, než po zmíněných 2 – 7 týdnech.
Pozdržením veškerých aktivit, které nepříznivě ovlivňují hojivost, musí zvážit v domácím prostředí sama klientka, musí neustále dbát na svoji bezpečnost a nezapomínat na doporučení od lékaře.
Domácí pooperační péče je nedílnost součástí úspěchu každého chirurgického zákroku.
Fyzickou aktivitu a aktivní sport doporučujeme provádět minimálně po 2 – 3 týdnech po zákroku.
Co se týká sexuální aktivity – zde je doporučováno zdržení 2 – 3 týdnů.
V domácím prostředí je bolest zvládána s běžně dostupnými analgetiky, které operatér doporučí užívat (běžně postačí brát po dobu 2 – 3 dnů).
Další doporučení a informace (péče o jizvy, slunění a jiné) budou předány lékařem následně po operaci.
Výsledek chirurgického zákroku průběžně sledujeme na osobních kontrolách u nás na GIA clinic s.r.o. avšak konečný výsledek je očekáván po 3 měsících po operaci.

Mezi hlavní kontraindikace patří: infekt akutní či chronický, opar rtu, autoimunitní onemocnění, závažné alergické stavy, akutní fáze maligního onemocnění, těhotenství či kojení a další vážná onemocnění zjištěná během pohovoru s klientkou – zájemkyní o daný výkon.

V den operace si vezměte s sebou

• předoperační vyšetření (pokud jste jej již neposlala emailem)
      • léky, které klientka pravidelně užívá
      • věci osobní potřeby
      • kopii dokladu o zaplacení operace nebo zálohy, případně stanovenou částku v hotovosti
      • pokud bude Vaše platba realizována  platební kartou, doporučujeme předem ověřit výši limitu denního výběru.

Specifická cena závisí na složitosti zákroku a bude určena během konzultace.

Je zákrok bolestivý?
Ne, provádí se v lokální anestezii a je navržen tak, aby byl co nejméně nepříjemný.
Obvykle je doporučeno 2-7 dní klidu, s postupným návratem k normálním aktivitám.
Může dojít k mírnému otoku, nepohodlí nebo citlivosti v oblasti zákroku, které obvykle brzy odezní.
Výsledky jsou obvykle viditelné hned po zákroku, ale konečný výsledek je očekáván po úplném zhojení, což může trvat několik týdnů až měsíců.

Odstranění svědění zevního genitálu po menopauze

Léčba inkontinence

Zpevnění vaginálního kanálu

Přenesení tuku do ostatních částí těla