Až 2 hodiny

Lokální

Hospitalizace

Několik hodin až přes noc, v závislosti na individuálních okolnostech.

Nízké

1-2 týdny

Minifacelifting

Minifacelifting řeší povolení kůže především v dolní partii obličeje. Zákrok je nejvhodnější pro osoby starších 40 let, kdy stárnutí kůže a její svěšení bývá patrnější, přesto ale změny nejsou natolik velké, aby se muselo přistupovat k celkovému faceliftingu. Proceduru běžně podstupují ženy i muži.

S přibývajícím věkem dochází u člověka k biologickým změnám, k nimž patří i změny ve vzhledu obličeje. Zpočátku je možné bojovat s prvotními projevy stárnutí pomoci výplní, následně například nitěmi, v určitém stádiu ale může přijít vhod právě minilift, který dokáže posunout stárnutí spodních partií obličeje i o 10 let. Základní problém je totiž postupné povolování kůže a obličejového svalstva, jež jsou gravitací taženy dolů. Následkem uvedeného procesu je povadlý a unaveně působící obličej, protože ztrácí jasné kontury. Velice zřetelně se tento proces podepisuje na krku, spodní linii čelisti, koutcích úst či lících. Uvedené nežádoucí efekty dokáže do značné míry minilift vyřešit.

Méně Invazivní: Minifacelifting je méně invazivní než tradiční facelift, což znamená menší řezy, kratší dobu zotavení a obecně nižší riziko komplikací.
Cílené vylepšení: Zákrok je ideální pro cílené vylepšení povolené kůže v dolní partii obličeje, což je často problematická oblast, kde se projevují známky stárnutí.
Přirozený vzhled: Díky šetrnějšímu způsobu provedení zákroku je výsledek přirozenější a méně nápadný, což je pro mnoho pacientů přitažlivé.

Jak to funguje

Minilift, jak již sám název říká, je operace, která není tak rozsáhlá jako klasický facelift. Především zde nedochází k tak masivnímu vytahování SMAS, což je vazivová tkáň pod kůží. Jelikož je tedy celý zásah do tkáně šetrnější, dochází i k rychlejšímu hojení. Operace se může spojit i s odsátím tuku podbradku. Konkrétní technika provedení se volí na základě stavu pokožky při osobní konzultaci a na přáních pacienta.
Při operaci se vede řez kolem boltců. Místo řezu je voleno tak, aby po zhojení byla jizva co nejméně patrná. Následně dojde k vytažení kůže s tím, že se přebytečná kůže odstřihne. Dalším krokem je vytažení a zpevnění vazivové tkáně, její nadbytečná část může být také odstraněna. Jakmile chirurg dosáhne nového optimálního umístění kůže i podkožních struktur, přistoupí k šití. Využívá se různých stehů a to jak za použití vstřebatelných tak i nevstřebatelných materiálů.
Operace obvykle probíhá v lokální anestézii nebo analgosedaci. Může trvat až 2 hodiny.

Rady pro pacienta

Pacient se musí předem objednat ke konzultaci s lékařem, který bude ošetření provádět. Na konzultaci se klient od ošetřujícího lékaře dozví veškeré potřebné informace. Tato konzultace je hrazená pacientem.

Výkon se nedoporučuje v případě:

• Akutního či chronického infektu
  • Oparu rtu
  • Autoimunitního onemocnění
  • Závažných alergických stavů
  • Akutní fáze maligního onemocnění
  • Další závažná onemocnění jako je cukrovka aj.

Před operací

Pacient musí mít od svého praktického lékaře obecné běžné předoperační vyšetření (veškeré potřebné žádanky dostane pacient od lékaře v rámci konzultace).
Doporučené je i vysazení všech léků, které zvyšují krvácení – nutná domluva s praktickým lékařem.
Pokud je klientem žena je vhodné vysazení antikoncepce, která až 4 x zvyšuje riziko embolizace (samotné vysazení má smysl alespoň dva měsíce před výkonem a musí být na základě domluvy s gynekologem).
Před zákrokem by neměl klient hladovět a držet nějaké dietní režimy a měl by se chránit před infekcí a nachlazením.
Odstup operace po prodělaném infekčním onemocnění 2 – 3 měsíce.
Před výkonem musí být klient lačný – nesmí nic jíst, pít ani kouřit alespoň 6 hodin před výkonem. 24 hodin před výkonem doporučujeme neužívat alkoholické nápoje a kávu.
Je vhodné se v den výkonu vykoupat, nemazat se žádnými tělovými mléky a krémy, nelíčit se a mít odlakované nehty (na rukou i nohou).

Po operaci

• Několik hodin po operaci může být pacient propuštěn do domácí péče. Někdy pacient zůstává na klinice do druhého dne. Den po operaci se provede převaz.
  • Je nutné ležet s výše podloženou hlavou
  • Stehy se vytahují po 7 – 10 dnech.
  • 3 dny je nutné nosit celkový obvaz
  • Návrat do zaměstnání po 7 – 14 dnech, dle fyzické namáhavosti práce.
  • Po 2 – 3 měsíce může být snížena či zvýšena citlivost operované oblasti, ta se ale po uvedené době vrátí do normálu.
  • Alespoň 1 měsíc se vyhýbat přímému slunečnímu zářená

40 000 Kč

Kdo je ideálním kandidátem pro minifacelifting?
Ideální kandidáti jsou osoby ve věku nad 40 let, které začínají vidět známky stárnutí v dolní části obličeje, ale ještě nemají potřebu celkového faceliftu.
Výsledky mohou trvat několik let, avšak proces stárnutí bude nadále pokračovat.
Doba zotavení je obvykle kratší než u tradičního faceliftu, pacienti se mohou vrátit do běžného života obvykle během jednoho až dvou týdnů.
Rizika zahrnují běžné chirurgické komplikace jako jsou infekce, krvácení nebo problémy s anestézií, ale obecně jsou nižší než u rozsáhlejších zákroků.

Estetická aplikace botulotoxinu

Aplikace regeneračních preparátů

Estetické výplně s kyselinou hyaluronovou

Přenesení tuku do ostatních částí těla